Sandskär i mitt hjärta

Sandskär i mitt hjärta. Sommarliv i skärgården – förr och nu heter boken jag skrivit och som publiceras nu vid månadsskiftet februari/mars.  Så här beskrivs boken i baksidestexten:

Det här är historien om en gammal sommarstuga och om de människor som hör samman med den. En kärleksfull berättelse om en älskad plats och en hyllning till de människor som gjort platsen till vad den är.

Sandskär är en ö i Söderhamns skärgård. Fiske har präglat denna kust i flera hundra år. Men på 1800-talet i samband med industrialismen då sågverksindustri, sjöfart och skeppshandel blomstrade  började mer välbeställda familjer i staden Söderhamn bygga sommarställen ute i skärgården.

Den sommarstuga som närmare beskrivs i boken byggdes på 1860-talet som sommarställe åt en tidningsman i Söderhamn och hans stora familj. I dag ägs stugan av en avlägsen släkting som här ger en personlig bild av den och av de människor som bott där. Utvikningar görs även om andra öar, andra stugor och om människor som funnits här, livet i skärgården.

Så här ser boken ut. (Större bild om du klickar på den). Bokomslag230_20130207

Boken är på 152 sidor och det är många bilder, både i färg och svartvitt.

Vill du köpa boken?
Om du köper boken direkt från mig kostar den 220 kr plus porto (45 kr inom Sverige).
Du får gärna boken signerad om du vill.

Gör så här:
– Sätt in 265 kr på bankkonto 907 455 468 i Handelsbanken, Clearingnummer 6107.
OBS Ange ditt namn på betalningen!
– Skicka mig ett mail på gabrielle.walden @ gmail.com (men utan mellanslag) och ange adressen som boken ska skickas till. Skriv också om boken ska signeras och till vem du vill ha den signerad.

Vid köp av fler ex: se sidan Köp boken (flik ovan)!

10 thoughts on “Sandskär i mitt hjärta

  1. Hej Gabrielle! Jag har varit inne på din blogg där jag hittade länken till boken ”Sandskär i mitt hjärta” ser verkligen fram emot ett rykande färskt ex.

    Gilla

  2. Hej Gabrielle.
    Jag har nu läst din bok och är verkligen imponerad av ditt författarskap och allt material du lyckats samla in för boken. Vilken suverän skildring om öborna på Sandskär, om ditt hus historia och dess utveckling och inte minst om din uppväxttid på somrarna där i skärgården. Sandskär måste ha varit ett underbart ställe att få växa upp på tillsammans med en härlig familj. De många fina bilder du illustrerat boken med gör att det är lätt att följa med i dina berättelser. Som läsare blir man som en välkommen besökare på ön. Du är en utmärkt författare och jag hoppas du fortsätter att berätta mer i bokform om det som berör dig.

    Gilla

  3. Ping: Om min bok | Arundo

Vad tycker du?

