Anslagstavlan

Marknadsföring av boken om Sandskär "på ort och ställe".

Marknadsföring av boken om Sandskär ”på ort och ställe”.

Gerillamarknadsföring har jag hört talas om. Det här kanske kan kallas skogsmarknadsföring? En bit ovanför det som tidigare var en stor strand på norra sidan av Sandskär finns en anslagstavla inne i skogen. Fram till häromdan var den tom efter vintern, men det är den inte nu längre. Här är det meningen att dom som promenerar eller joggar i skogen – till sin stora glädje och förvåning? – ska upptäcka att nån har skrivit en bok som handlar om Sandskär.  Och så ska dom förstås vilja skaffa sig boken, tänkte jag.

Sally och författaren vid anslagstavlan

Sally och författaren vid anslagstavlan

Ovan ser du anslagstavlan med sina två nya anslag. Och på nästa bild ser du två av dom som var med: hunden Sally och jag. Om du klickar på bilden för lite större och skarpare bild ser du kanske att jag har en liten hammare nedstucken på utsidan av kameraväskan. Man vet ju aldrig hur hårt och svårt det är att sätta upp grejer på en anslagstavla så det gäller att beväpna sig innan man går hemifrån.

Det där som tidigare var en stor strand är i dag sorgligen helt igenvuxet. Jag tycker Söderhamns stad borde röja stranden som inte längre är en strand så att den blev en strand igen – till glädje för dom som bor på ön och för dom som kommer på besök.

Så här såg stranden på norra sidan av Sandskär ut långt före min tid på ön:

På stranden 1921.

På stranden 1921.

Vad tycker du?

