Liten är fin

_DSC5426_ed2En morgon strax efter frukost på verandan hör jag hur det rasslar till på golvet.
Det var en liten ekorrunge!

Den sprang vidare bort och undersökte röran av grejer som inte var undanplockade efter vintern än. Sen sprang den ut.

Jag tror att ekorrarna bor under verandan och att den tog sig in genom nåt hål. Ska undersöka vid tillfälle var hålet är och stoppa till det med nåt. Ekorrar är söta att se på men in i stugan vill jag inte ha dom.

För flera år sen bodde dom på vinden. När en av pojkarna sov i sovummet en trappa upp hörde han hur dom ”klampade” omkring däruppe ovanför. En dag såg jag också hur en ekorre klättrade rakt upp för väggen och tog sig in. Efter det där klampandet och klättrandet nätade vi dom små hål och springor som fanns däruppe under takutsprånget. Stugan är ju gammal så att det är lite hål här och var är inte konstigt.

_DSC5424_ed

2 thoughts on “Liten är fin

    • Nej inte tillbaka på verandan. Men när jag skulle flytta en hemsnickrad blomlåda från där den fått stå ute över vintern satt en ekorrunge bakom. Den sprätte iväg med väldig fart och jag hoppade högt!

      Gilla

Vad tycker du?

