På stranden (2)

img667_2Dags för en gammal bild igen. Vilka är dom? Var är bilden tagen? När? Jag vet inte. Ingen datering finns, ingen förklaring till motivet eller personerna. Jag kan tänka mig att i varje fall dom två kvinnorna till höger kanske hör till familjen Österlund som ägde stugan på Sandskär förr. Elin och Signe, kanske? Men jag vet inte.

Jag tycker bilden är fin på nåt sätt. Det är öppet hav bakom dom. Två av dom ser på fotografen, två andra ser ut att vända blickarna mot kvinnan som sitter till vänster. Och en kvinna står vänd utåt havet. Undrar om det är en gammal trasig båt på stranden som dom sitter i eller om dom har tänkt ro hem i den där. Ser lite vanskligt ut. (Som vanligt: lite större och tydligare bild om du klickar på den).

Vad tycker du?

