Gamla grejer (5)

DSC_1827_vågen1510Det finns ju en del gamla grejer kvar på Sandskär efter den familj som hade stugan innan mina föräldrar köpte den.

Här är en gammal hushållsvåg. Klart jugendstil, eller hur? Den visar både kilo och skålpund. Ett skålpund motsvarar ca 0,425 kg läser jag.
Visst är vågen fin, lite sliten förstås men ändå fin, tycker jag. Om den funkar vet jag inte. Jag har inte använt den, har den mest som prydnad på en hylla i köket, där det står ett par andra gamla vågar.

Bilden finns med i boken. (Klicka för större bild).

Vad tycker du?

