Mustascher

IMG_2901_insektVad är det här?
Jag vet inte. Insekter är jag inte så bra på. Jo för all del, myror och getingar känner jag ju igen. Och myggor. Och fästingar – usch! Men den här killen? Nån som vet?
Borde det inte var krångligt att ha så långa mustascher?
(Ingen vidare bra bild. Önskar att jag plåtat med stora kameran men hade bara mobilen till hands just då.)

Komplettering samma dag:
När man inte klarar grejer själv så får man ju ta hjälp. Jag vände mig med förtroende till Bert på Ögonblick i norr. Han delar då och då ut designpris till bland annat vackra insekter. Den jag fångat på bild ovan är en Större timmerman får jag lära mig. En skalbagge i familjen långhorningar. Tack för det, Ögonblick i norr!
Jag hittade några fina bilder på timmermannen här.

Vad tycker du?

