Recension av ”Anna-boken”

Under rubriken ”Ny bok om en ung kvinnas liv i 1800-talets Söderhamn” publicerades häromdan en recension i Hela Hälsingland av ”En flicka som heter Anna”. Det blev både lite ris och en del som jag tycker jag kan uppfatta som ros…

Recensenten skriver bl.a. att boken berättar om ”ett levnadsöde som utspelar sig framför allt i Delsbo och Söderhamn” och att här finns några minnesvärda scener. Berättelsen ”rymmer också en intressant lokalhistoria från en tid då kvinnans roll började förändras.” En brist tycker hon är att hon ”har svårt att komma Anna riktigt nära.” Hm … det där får jag fundera på. Vad hade jag kunnat göra bättre?

Artikeln ligger under en betalvägg så du får nog inte upp hela med länken nedan om du inte är abonnent. Om jag får artikeln som pdf kan jag lägga in den här senare.

Länk till artikeln ”Ny bok om en ung kvinnas liv i 1800-talets Söderhamn” här. Men som sagt, man måste ha betalt för att kunna läsa. Annars får du bara se lite av mitt hår…

Läs mer om ”En flicka som heter Anna” på separat sida. Där finns baksidestexten och uppgift om hur man gör om man vill köpa boken. Läs här.

Uppdatering 13  september: Nej, tyvärr kan jag inte lägga länk till artikeln som pdf. Tidningen skriver att det är en s.k. plustext och att den inte får spridas i sociala medier. Artikeln publiceras i Hudiksvallstidningen i morgon torsdag 14 september.

One thought on “Recension av ”Anna-boken”

  1. Ping: ”Anna-boken” i media | Gabrielles blogg

Vad tycker du?

