I bokhandeln igen (2)

I tisdags när jag skulle ner till Gävle för att bli intervjuad i radio var jag inne i Söderhamn en stund och passade förstås på att titta in i bokhandeln. Jodå, där låg min bok ”En flicka som heter Anna” väl synlig bland andra böcker. Det är allt en trevlig känsla att se sin bok så där!

Boken till vänster om min är skriven av Lilian Sjölund, ledarskribent och politisk redaktör på tidningarna i Hälsingland, och en av dom som trots ständiga hot och trakasserier fortsätter att envist och modigt skriva mot rasism, fascism och nynazism. Boken till höger är en deckare av Mattias Regnander, som är författare på orten, född i Vågbro strax utanför Söderhamn och bor i Rengsjö. Så det är väl nåt vi har gemensamt vi tre vars böcker ligger till försäljning där sida vid sida: klar anknytning till den här delen av landet, det som i väderleksrapporten brukar heta Södra Norrlands kustland.

Efter bokhandeln styrde jag söderut till den stora staden Gävle. Det var den stora staden när jag var liten och bodde i Söderhamn. Där blev jag intervjuad ett par minuter i direktsändning och det har jag redan skrivit om. Vill du lyssna på intervjun så gå till inlägget ”Anna-boken” i radio där finns länk till programmet.

Vad tycker du?

